آموزش خوانندگی رپ
نوشته شده توسط : nobody

آموزش خوانندگی رپ

موسیقی رپ به نوعی از موسیقی خیابانی گفته می‌شود که در سال 1960 به وجود آمد. این نوع از موسیقی ابتدا در محله‌های فقیر نشین محله‌های نیویورک بدنیا آمد. برانکس یا شمالی ترین منطقه شهر نیویورک دقیقا همان‌جایی است که موسیقی رپ بوجود آمد. مارک گریفین، لیل پامپ، لیل دیگی، فرد درست، علی داگاس نیومن (نام هنری: برادر علی) و کریستوفر لی ریوس از خوانندگان مشهور آمریکایی هستند. رپ فارسی نیز همان سبک موسیقی رپ است که به زبان فارسی اجرا می‌شود. گفته می‌شود که رپ فارسی متاثر از رپ آمریکایی است، اما دقیقا همان خاصیت را ندارد. دسته بندی خواننده‌های رپ ایرانی مانند همه جای دنیا، دو نوع رپر ایرانی داریم.

رپرهای تجاری مانند زدبازی، تیک تاک، یاس و بهزاد لیتو (این رپرها از ریتم، متن و فلوهای ساده و عامه پسند استفاده می‌کنند)

رپرهای زیر زمینی مانند رضا پیشرو، حصین، کاردو، هیچ کس و بهرام (این دسته از خوانندگان، فضای خاص تر و پیچیده تری دارند)

هنر خوانندگی رپ را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد. محتوایی که خواننده رپ می‌خواند، فلو و دلیوری از جمله این دسته‌‌ها هستند. برای آموزش موسیقی رپ در ادامه همراه ما باشید.

واژه‌هایی که پیش از خوانندگی رپ باید با آن‌ها آشنا باشید!

فلو: جریان رپ است که آهنگ بر روی جریان آن پیش می‌رود. فلو شامل دو بحث ریتم و رایم می‌باشد. در بیان ساده، به تکرار پی در پی یک فرآیند پایدار در مدت زمان مشخص، ریتم گفته می‌شود. برای درک این مفهوم، یک آهنگ رپ را به دلخواه انتخاب نمایید و با دقت بسیار به آن گوش دهید. دلیل اینکه می‌گوییم تا به دقت به موسیقی و آهنگ گوش دهید، لمس بیت‌ها به صورت پیوسته و مداوم است. به طور معمول روح ریتم در بیت آهنگ رپ را ضرب آهنگ بیت سامان می‌بخشد. تاکیدهای گفتاری خواننده نیز روح ریتم در اجرای خواننده را بهبود می‌دهد.

برای درک صحیحی از چگونگی کار فلو، دو موج موازی را در نظر داشته باشید که در امتداد هم حرکت می‌کنند.

به سیلابی که در نوع گفتار بر روی آن تاکید می‌شود، سیلاب تاکیدی می‌گویند. خود آن لغت، لغت تاکیدی نامیده می‌شود. تاکیدی بود در سیلاب‌ها به عوامل متفاوتی بستگی دارد. نوع بیان، لهجه و نحوه گفتار خود فرد با تاکیدی بودن خود سیلاب‌ها مرتبط است و همین سیلاب‌های تاکیدی هستند که باعث ایجاد ریتم سپس حفظ ریتم اجرای خواننده خواهد شد.

رایم: سیلاب‌های هم وزن در تکراری، بر طبق قواعد خاص و ویژه‌ای، طراحی می‌شوند. این سیلاب‌ها در بدنه خود لیریکس پیاده سازی می‌شوند. رایم‌ها از دو منظور وزن و چیدمان بررسی می‌شوند.

رایم‌ها از لحاظ وزنی به سه دسته تقسیم می‌شوند. تک، جفت و چند سیلابی از سه دسته رایم هستند.





:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: