عوارض لیزر موهای زائد مردان
نوشته شده توسط : nobody

لیزر موهای زائد مردان چیست؟

لیزر موهای زائد یک روش کلینیکی برای حذف موهای بدن است که در آن اشعه‌ی نوری پرانرژی به پوست تابیده و باعث غیرفعال شدن چرخه‌ی رشد موها می‌شود. این اتفاق بدون این که به پوست بدن آسیبی برسد، رخ می‌دهد. در واقع با لیزر ارگان‌های کوچکی به نام «فولیکول مویی» را از بین می‌بریم. وقتی فولیکول آسیب می‌بیند، ساقه‌ی مو ضعیف و شل می‌شود. طی چند جلسات درمانی آن قدر به فولیکول‌ها آسیب می‌زنیم که نهایتا فولیکول می‌میرد و دیگر مویی از آن رشد نمی‌کند.

عوارض لیزر موهای زائد مردان

کار با لیزر نیاز به تجربه، تخصص و مهارت دارد. در غیر این صورت عوارض لیزر موهای زائد مردان باعث ایجاد سوختگی و لکه‌های پوستی شود. احتمال رخداد عوارض جانبی و آسیب‌های ناشی از لیزر به صورت کلی بسیار پایین است و بیشتر زمانی دیده می‌شود که دستگاه لیزر در دست اپراتور کار نابلد باشد. اما اگر لیزر را اپراتورهای حرفه‌ای و تحت نظر پزشک متخصص انجام بدهند، با یکی از کم خطرترین و کم‌عارضه‌ترین روش‌های حذف موهای زائد طرف هستیم و شاید تنها عارضه‌ی آن درد خفیفی باشد که برخی از مراجعین تجربه می‌کنند.

لیزر بدون این که به لایه‌ی سطحی پوست یعنی اپی‌درم آسیب بزند از آن عبور می‌کنند. جالب است بدانید که لیزر نه تنها آسیبی به پوست وارد نمی‌کند، بلکه می‌تواند کلاژن سازی را در لایه‌های عمقی پوست تحریک و باعث بهبود بافت پوست هم بشود. البته اتفاق آنقدرها چشمگیر نخواهد بود ولی تا حد جزئی رخ می‌دهد.

 




:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: